fredag 15 april 2011

Moderate riksdagsledamoten Hanif Bali fortsätter skämma ut sig på twitter

Under hashtagen #svpol twittrade den moderate riksdagsledamoten Hanif Bali tidigare under dagen

Twittrar medans jag blir intervjuad av @Pihlblad om twitter! #svpol

Då jag tyckte det lät oerhört oartigt mot en intervjuare svarade jag

@hanifbali Oartigt... #svpol

och fick till svar

@mobproduktion fast han bad ju mig twittra så fotografen kunde filma det. Mog1.. #svpol

Att han överhuvudtaget inte nämnde det i sin första tweet, samt att han svarar med pubertala uttryck som "moget" (dessutom stavat Mog1) säger mer om denne hetlevrade ungmoderat än om undertecknad.

Det är dock inte första gången han använder twitter till att kasta en sjaskig sörja över sitt eget parti.

Bland annat har han gått ut med

Stig Malm skäms över att vara sosse. Hans barnbarn skäms över att Stig Malm är sosse så hon kryssade mig. Jävligt snygg var hon också #svpol

Om hon skäms över Stig Malm vet väl ingen mer än hon. Jag är dock tveksam till om hon verkligen i så fall gett Hanif sin tillåtelse att publicera valhemligheten till hans 565 följare? Dessutom tvekar jag på att någon vill ha sitt utseende kommenterat med invektiv, även om det skall verka positivt.

Användandet av twitter är diskussionen för dagen. Uppenbarligen skulle Moderaternas informationsavdelning behöva ta ett snack med Hanif. Eller förresten; Strunta i det!