lördag 21 februari 2009

Veckans stryktipsrad

Sedan ett par år är jag med i Stryktipsligan, där jag varje vecka lämnar in ett system på 16 rader, och tävlar mot 15 andra. Jag komer därför varje vecka att visa mina rader, samt i mån av tid komma med förklaringar till varför jag tippar som jag gör. Just nu är det oxå Tips-SM, vilket gör att det kommer med två extra tecken.

Stryktipset


1. Arsenal - Sunderl 1
2. Bolton - West Ham 1X
3. Middlesbr - Wigan 1X
4. Stoke - Portsmo. 1
5. Coventry - Birmingh. X(2)
6. Norwich - Burnley X(2)
7. Sheff.W - Crystal P 1
8. Southampt - Preston X2
9. Barnsley - Charlton 1
10. Blackpool - Watford 1X
11. Plymouth - Sheff.U 2
12.Reading - Brist.C 1
13.Swansea - Doncaster 1

Arsenal är veckans säkraste spik, detta trots att de har en CL-match i veckan mot Roma. De har historiskt haft en förmåga att svikta direkt före och efter stora matcher, men med Eduardo tillbaka i storform, samt pressen att ta sig upp på CL-kvalplats, så spikar jag dom.

Bolton är ostabila, men West Ham har inte slagit dem borta på 15 år, så krysset garderas med en etta.

Boro ligger risigt till, och Wigan har sen länge tappat sin fina form. Vilja slår klass, men oavgjort hjälper båda.

Stoke har tagit 21 av 24 poäng på hemmaplan. Portsmouth har vunnit en av de senaste 6 matcherna, visserligen den senaste men ändå. Spikar ettan.

Coventrys jämnhet och Birminghams kvalité gör att jag spikar krysset på 16 raders, men lägger till en tvåa på Tips-SM.

Även här spikar jag krysset på 16, med bortagardering på tvåan i Tips-SM. Norwich kämpar för att undvika degradering och Burnley vill nå kvalplats till Premier League.

Sheffield W. har bara två förluster på 15 hemmamatcher. CP har inte vunnit på de fem senaste, och har ett dåligt bortafacit. Spiketta!

Southampton ligger risigt till, medan Preston bara tagit tre bortasegrar trots att de ligger i toppen av tabellen. X2 således.

Barnsley tog årets första seger i veckan, medan Charlton måste gå för seger. Detta öppnar för många kontringar och en spikad etta.

Watford vann i veckan och kan genom klassiskt spel (skjut bollen hårt, högt och långt) knipa en pinne här.

Sheffield U får tillbaka flera spelare och Plymouth har inte vunnit sen Jesus gick i sandaler. Tvåa.

Bristol C vann visserligen sju raka fram till senast, men Reading är tillsammans med Preston Championships mest segerrika lag hemma, så här spikar jag ettan.

Swansea åkte på en förnedrande förlust mot Watford senast, vilket Doncaster får betala för. Etta.